Jan Holpuch: Připravíme lepší návrh parkování. Modré zóny můžou počkat
15. září 2022, Hanácký Večerník
Při každém rozhovoru o kvalitě života dříve nebo později přijde řeč na dopravu. „Chceme komfortní město pro všechny účastníky dopravy, tedy pro řidiče, cestující v MHD, cyklisty i chodce. Toho dosáhneme rozumným a vyváženým přístupem, nikoliv zákazy,“ říká Jan Holpuch, kandidát do olomouckého zastupitelstva za koalici SPOLU.
V posledních letech se povedlo dost věcí zlepšit. „Připomeňme téměř hotovou tramvajovou trať na Nové Sady, modernizaci vozového parku DPMO s vysokým podílem nízkopodlažních a klimatizovaných autobusů a tramvají a další investice do MHD v objemu asi 800 milionů korun,“ připomíná Jan Holpuch.
Dobré bylo i zavedení bezplatného jízdného pro doprovod dětí do tří let, vytvoření nové aplikace DPMO, oprava trati na ulici 8. května, dva nové mosty, budování koordinovaných tahů s automatickou zelenou na křižovatkách, vymístění dodávek ze sídlišť, odtahy autovraků, zavedení fondu mobility a připravené řešení pro křížení cesty na Svatý Kopeček s Východní tangentou. Brzy bude otevřeno nové depo pro 18 tramvají.
To není málo, nicméně spousta toho je ještě k řešení. „Jako největší problém stále vidíme parkování v centru i na sídlištích. Musím zmínit i nevyvážená a jednostranná dopravní opatření, která často jen zhoršují plynulost dopravy a komplikují dopravní situaci,“ vyjmenovává Jan Holpuch. „Pozornost chceme zaměřit taky na koordinaci uzavírek při stavbách různých investorů a omezit auta v pěší zóně. Co tedy konkrétně nabízíme?“
Volební priority v oblasti dopravy
- Vyvážený rozvoj všech způsobů dopravy, zajištění plynulosti a rozumná řešení založená nikoliv na zákazech, ale na naplnění reálných potřeb obyvatel města.
- Rekonstrukce ulic a komunikací by neměly znamenat úbytek parkovacích míst.
- Navýšení počtu parkovacích míst na sídlištích a v obytných zónách (PPP projekty pro úpravy vnitrobloků, využití parkovišť obchodních řetězců).
- Zásadní omezení počtu aut v pěší zóně (kombinace kamerového systému, výsuvných sloupků a změny režimu na Horním náměstí).
- Peníze z plateb za parkování výhradně na dopravní projekty spojené s parkováním.
- Prověření konkrétních parametrů parkovací politiky tak, aby odpovídala potřebám občanů města.
- Nákup časových jízdenek DPMO přes aplikaci a jízdenková peněženka.
- Možnost bezkontaktního nákupu jízdenek ve vozech MHD platební kartou.
- Intenzivní tlak na vládu ČR a další instituce s cílem urychlit přípravu a realizaci Východní tangenty.
MODRÉ ZÓNY
Modré zóny musí přinést jasně deklarované benefity ve smyslu usnadnění možnosti parkování pro Olomoučany. V dnešní těžké době je zavádět nechceme. Také proto, že před jejich spuštěním je nutné zajistit řadu nezbytných kroků:
- Připravíme portál, který umožní získat dlouhodobé parkovací karty on-line z domova, bez nutnosti chodit na úřad.
- Vytvoříme podmínky pro automatizovanou kontrolu neoprávněného parkování a efektivní vymáhání přestupků při překročení rychlosti či jízdě na červenou na nejfrekventovanějších komunikacích.
- Ze třech směrů (Brno, Šternberk, Ostrava) připravíme a zprovozníme P+R parkoviště tak, aby lidé, kteří dojíždějí do Olomouce za prací, nemuseli vjíždět do centra města.
Více o tématu parkování a doprava zde.
vyšlo: Hanácký Večerník