Olomouc žije, je krásná a přitažlivá. Skoro každý, s kým jsme při našich setkáních v ulicích hovořili, chválil, jak se Olomouc změnila z šedého okresního města v živou metropoli s atraktivními památkami, kavárnami a mnoha akcemi. „Tento trend musí pokračovat. Příjemný a kvalitní veřejný prostor patří mezi naše priority,“ říká Markéta Záleská, lídryně kandidátky Spolu.
Kalendář akcí je stále bohatší. Olomoučané si už pamatují, kdy je Tvarůžkový festival, Svátky města nebo Letní pohoda u Trojice, adventní Olomouc dobře znají i v zahraničí.
„Vracíme do města květiny. V parcích a na dalších travnatých plochách přibyly záhony letniček, květinová výzdoba krášlí v sezóně i centrum města. Nejde jen o Horní náměstí, ale nově třeba o prostor u tržnice nebo o květinovou stezku,“ vysvětluje Markéta Záleská. Náměstí a ulice ožívají při uměleckých instalacích či street artu.
Živé není jen centrum, s podporou města přibývá sousedských setkání a komunitních akcí v městských částech. „Tuto podporu ještě zvýšíme, městské části také chtějí kvalitní společenské dění,“ zdůrazňuje Markéta Záleská.
Výstaviště Flora letos převzalo do správy tržnici a okamžitě začalo s její kultivací. První výsledky jsou vidět, navíc roste i zájem o Florou pořádané plodinové a selské trhy. Ty by měly doplnit také zajímavé gastronomické akce.
Krásný veřejný prostor vyžaduje i nasměrování a mantinely. Vznikla proto metodika pro označování provozoven, pravidla pro reklamy v městské památkové rezervaci a manuál pro umísťování letních restauračních zahrádek. Křiklavé reklamy či nehezké předzahrádky mohou zkazit jinak dobrý dojem.
„Jako problém vnímám nedořešený stav tržnice a okolí, komplikovanou administrativu při schvalování předzahrádek a vysokou míru regulace v památkové rezervaci,“ shrnuje Markéta Záleská. „Na základě detailní znalosti toho, co zde funguje a co nikoliv, jsme sestavili seznam priorit a ty budeme důsledně prosazovat,“ vzkazuje Záleská.